REKLAMACIJE
Reklamacije:
Herba Market d.o.o. garantuje da su svi proizvodi kupljeni na našoj INTERNET PRODAVNICI ispravni i odgovaraju specifikaciji navedenoj na sajtu. Slike proizvoda su samo ilustrativne prirode, te ne moraju uvek i u svim detaljima odgovarati proizvodima koji su stvarno isporučivi. S obzirom na mogućnost individualnog podešavanja monitora na Vašem računaru, razlike u percepciji boje proizvoda od strane ljudskog oka i sl., ne možemo garantovati potpunu usklađenost boja naših proizvoda sa bojama kako ih Vi vidite na ekranu svog monitora. U takvim slučajevima reklamacija nije opravdana. Pravo na ostvarenje garancije kupac gubi i u slučaju neovlašćene dorade proizvoda. Ukoliko ste dobili proizvod koji niste naručili ili ste dobili proizvod s greškom molimo Vas da nas informišete o tome.
Zbog nesaobraznosti robe i usluge ugovoru, postoji zakonska odgovornost Prodavca.
Kupac ima pravo reklamacije na kupljeni proizvod u roku od dve godine od dana kupovine.
U slučaju da se ustanovi nesaobraznost robe ugovoru, ista roba se može ponuditi kupcu i prodati po posebnim uslovima i kupac će dobiti odredjeni popust za ovu robu, a za ovu robu potrošač ima pravo reklamacije u roku od godinu dana od dana kupovine, za oštećenje koje mu trgovac pre prodaje nije ukazao.
Prodavac obezbeđuje u celosti dostupnost rezervnih delova za tehničke proizvode, kao i potrošni materijal, dodatke i sl. Prodavac u celosti obezbeđuje usluge tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru. Za period nakon isteka saobraznosti, iako nije u obavezi, Prodavac će obezbediti navedeno, o čemu je potrebno informisati se.
Zahtev za reklamaciju za proizvode kupljene u maloprodajnim objektima se podnosi, zajedno sa kupljenim proizvodima, u prodavnici u kojoj je roba kupljena.
Za proizvode koji su kupljeni putem interneta, telefonom ili na drugi način prodajom na daljinu, zahtev za reklamaciju se dostavlja se na adresu centrale Herba-market DOO, ul. Savska 10, 18000 Niš ili upućuje na mejl reklamacije@herba-market.co.rs, sa naznakom: REKLAMACIJA.
Troškove dostave snosi kupac.
Prilikom podnošenja zahteva za reklamaciju Kupac je dužan da:
- Reklamirani artikal dostavi zajedno sa dokazom o kupovini – računom.
- Dostavi popunjen reklamacioni list, koji je moguće preuzeti na sledećem linku – REKLAMACIONI LIST
- U reklamacionom listu potrebno je navesti razlog za reklamiranje robe i željeni način rešavanja.
Osnovanost zahteva za reklamaciju utvrđuje lice zaduženo za odlučicvanje po reklamacijama nadležna komisija Prodavca.
Ako ovlašćeno lice prodavca ne može da utvrdi opravdanost, odnosno osnovanost reklamacije i postupi po njemu, o podnetoj reklamaciji rešava Komisija, koju čine tri člana koje imenuje direktor prodavca.
Ако Komisija utvrdi da je zahtev-reklamacija blagovremena i opravdana, odnosno osnovana, o tome obaveštava kupca mejlom dostavljanjem popunjenog zahteva u koji je unet odgovor Komisije i predloženo rešavanje reklamacije, u skladu sa traženim načinom rešavanja reklamacije od strane kupca, prirodom nesaobraznosti i konkretnim okolnostima i zakonskim rokom za rešavanje reklamacije. Komisija je ovlašćena da odbije kao neopravdan, odnosno neosnovan zahtev-reklamaciju kupca, ako utvrdi da je nedostatak na robi, odnosno proizvodu nastao krivicom kupca, odnosno usled nepridržavanja uputstva za upotrebu, odnosno ako roba, odnosno proizvod nije korišćen i održavan u skladu sa deklaracijom na robi, odnosno proizvodu, odnosno da ne postoji nesaobraznost.
Odgovor na izjavljenu reklamaciju kupcu će biti poslat u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije. Rok za rešavanje reklamacije ne može biti duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu, od dana podnošenja reklamacije.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca, a tu se misli na odgovor koji se daje u roku od 8 dana, i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Ukoliko se potrošač u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom prodavca o načinu rešavanja reklamacije.
U slučaju osnovanosti reklamacije i prihvatanja iste od strane trgovca, Kupac ima pravo, po sopstvenom izboru, na:
- Zamenu reklamirane robe, za novu robu saobraznu ugovoru, ili otklanjanje nedostatka na robi (ukoliko je to moguće).
- Povraćaj novčanih sredstava prema priloženom računu. Povraćaj novčanih sredstava potrošaču, izvršiće se elektronskim putem na tekući račun potrošača, u roku od 15 dana od dana rešavanja reklamacije.
Ako potrošač nije zadovoljan kako je rešena reklamacija ili prigovor, potrošač ima mogućnost vansudskog rešavanja sporova, a trgovac je po zakonu obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. (čl.151. Zakona o zaštiti potrošača)
Osnovni uslov za pokretanje vansudskog postupka od strane potrošača jeste prethodno izjavljivanje reklamacije trgovcu.
Postupak vansudskog rešavanja sporova pokreće se podnošenjem predloga potrošača Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, a koje dalje to prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta potrošača, ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog potrošača (npr. vođenje postupka elektronskim putem, izbor tela najbližeg boravištu potrošača i sl.).
Lista tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova može se videti na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekominikacija: https://vansudsko.must.gov.rs/adrbodies
U slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, možete poslati robu o trošku prodavca preko AKS EXPRESS brze pošte.
Reklamacije koje se šalju paketnom distribucijom moraju biti propisno upakovane u kartonsku ambalažu. Sve reklamacije nepropisno zapakovane ili one kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja u transportu neće biti preuzete nego će biti vraćene pošiljaocu o njegovom trošku.
Odustanak od ugovora na daljinu/Povraćaj sredstava:
Ako iz nekog razloga kupac treba da vrati kupljenu robu, to će, koristeći prethodno OBRAZAC ZA ODUSTANAK OD UGOVORA NA DALJINU, učiniti preko neke brze pošte. Kada se proizvodi vrate, kontroliše se njihovo stanje (da slučajno nema oštećenja) i da li je sve ranije poručeno i vraćeno. Ukoliko je sve u redu, novčana sredstva utrošena na kupovinu biće vraćena kupcu uplatom na tekući račun kupca, a u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku.
Obrazac za odustanak od ugovora na daljinu
Obaveštavamo Vas da se prema Zakonu o zaštiti potrošača (Službeni glasnik RS, br. 62/2014) kupovina preko naše prodajne internet stranice www.herba-market.co.rs smatra prodajom na daljinu.
Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem (fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti), da odustane od ugovora u roku od 14 dana od dana kada mu je proizvod predat u državinu, odnosno u državinu lica koga je kupac odredio, a nije prevoznik. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje.
Odustanak od ugovora se ostvaruje podnošenjem odgovarajućeg obrasca, koji se dostavlja kupcu u slučaju odustajanja, a dostupan je ovde. Obrazac treba shodno popuniti relevantnim podacima o kupcu i kupljenom proizvodu, odštampati, potpisati i vratiti poštom na sledeću adresu: PD HERBA MARKET doo, Savska 16a, 18000 Niš ili elektronskom poštom na onlineshop@www.herba-market.co.rs. Ukoliko se slučajno odlučite za odustanak od ugovora, molimo Vas da razlog odustanka navedete u obrascu za odustanak, kako bismo razlog eventualnog Vašeg nezadovoljstva mogli otkloniti i unaprediti svoju delatnost, radi efikasnijeg zadovoljavanja interesa i želja kupaca u budućnosti.
Prijem obrasca ćemo bez odlaganja potvrditi u pisanom ili elektronskom obliku. Uz potvrdu ćemo Vam poslati i uputstvo o načinu vraćanja robe. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, troškove vraćanja proizvoda snosi kupac, osim ako prodavac izričito ne naglasi da će svojevoljno platiti troškove vraćanja robe. U uputstvu ćemo Vam dati predlog kako da nam se proizvod najefikasnije i uz najmanje troškove vrati. Proizvodi koji su manjih dimenzija i nisu lomljivi, niti se razumno može očekivati da će se tokom transporta oštetiti, mogu se vratiti poštom. Kabastiji proizvodi, kao i proizvodi koji su lomljivi ili u vezi sa kojima se razumno može očekivati da se tokom transporta mogu oštetiti, treba da se vrate posredstvom naših vozila ili kurirske službe koja daje garanciju da će se proizvod vratiti u neoštećenom stanju. Radi utvrđivanja referentnih troškova vraćanja proizvoda, možete pogledati cenovnik kurirske službe AKS Ekspress Kurir na sledećoj internet stranici: http://www.aks-sabac.com/cenovnik.html.
Kupac je dužan da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada je poslao odustanak, proizvod se više ne može vratiti.
Moguće je vratiti samo proizvode koji su nekorišćeni, neoštećeni i u originalnoj ambalaži, sa svim dodacima i propratnom dokumentacijom (garantni list, uputstva, itd.), pri čemu se mora priložiti i originalni fiskalni isečak.
Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac odgovara za neispravnost ili oštećenje proizvoda koji su rezultat neadekvatnog rukovanja proizvodom, tj. kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili njegova priroda, karakteristike i funkcionalnost. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca, odbiće se vraćanje cene i kupcu će proizvod biti vraćen o trošku Kupca
Umanjenje vrednosti ceni se prema realnoj vrednosti robe nakon upotrebe i procena prodavca u pogledu umanjenja cene vršiće se od stran ovlašćenog lica Prodavca.
Pojedini proizvodi koji su upotrebljavani, pored umanjenja vrednosti koja nastane kao posledica rukovanja, mogu zahtevati i troškove dezinfekcije, čišćenja, vraćanja na fabrička podešavanja i sl. što će takođe biti uzeto u obzir prilikom vraćanja kupcu umanjene cene.
Кupac nema pravo na odustanak od ugovora ako je:
- predmet ugovora roba koja se nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
- poručio robu koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke
- predmet ugovora isporuka robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
Pod navedenim se izričito smatraju kozmetički proizvodi, koji se nakon otpečaćivanja ne mogu vratiti kao i proizvodi koji su po svojoj nameni takvi da dolaze u neposredan kontakt sa delovima tela i koji se koriste neposredno na telu, kao što su četke, četke za farbanje, bošče i sl. koji se otpakuju iz zapečaćenog pakovanja.
POSEBNA NAPOMENA ZA KUPLJENU KOSU: Kosa koju možete kupiti kod Herba-market je upakovana u providno pakovanje koje se može otvoriti kako bi se kupac i neposredno mogao uveriti o svojstvima, boji i karakteristikama kose. Nošena kosa, kao proizvod koji dolazi neposredno u kontakt sa glavom, iz higijenskih razloga nije podložna vraćanju ukoliko je upotrebljavana. Ukoliko je kosa zapečaćena posebnom trakom za kartonski držač, smatraće se da je proizvod zapečećen i isti se NE SME skidati, preseći ili na drugi način ukloniti. Ukoliko je zapečaćena traka prekinuta, smatraće se da je proizvod korišćen i isti se ne može vratit shodno članu 36 Zakona o zaštiti potrošača.
Novac se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.
Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku.
Obrazac za odustajanje od ugovora na daljinu možete preuzeti ovde